Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zaterdag 14 mei 2011

UWYH Strijkplank

Helemaal in het kader van UWYH heb ik een nieuw strijkplankje gemaakt.



Het is een idee van Gerda van Quiltpalace en ik heb er al eerder wat op deze manier gemaakt.
Dit heb je ervoor nodig: Een stuk karton dat overblijft van een stofrol (gratis afgehaald bij quiltwinkel). Dan nog een stuk van een oude molton, (altijd handig om in voorraad te hebben). Wikkel de molton lekker dik om het karton en naai het vast. Dat is alles.

Het is een heel handig strijkplankje en dat niet alleen! Het is ook ideaal om er een kant en klaar geknipt patchworkblok op te leggen. De lapjes blijven netjes liggen tot ik ze aanelkaar genaaid heb. Als blockingboard gebruik ik het ook, al kunnen er alleen kleine blokken op gepind worden.

Dit is mijn UWYH nr. 1

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel slim Gini. Een mens hoeft vaak helemaal niet naar de winkel te hollen.

Christine zei

Perfect idee en super goedkoop.
Hoe je weer geld over om na de YWYH periode, stofjes te kopen hahaha
Knuffels Chrissie

Gingini zei

Het zit wel zo ingebakken hè, even naar de winkel. Wat zijn we toch verwend!

hannah zei

Wat handig is dit! Dat kun je gewoon op tafel gebruiken lijkt me?

UWYH is een goed idee, ik doe het ook geregeld, soms uit noodzaak, soms omdat het van mezelf moet. Soms wel lastig omdat het winkelen naar mooie materialen toch ook erg leuk is.....

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.