Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










vrijdag 8 juli 2011

De Space Crystalquilt



Nog een kristal, dit keer de Space Crystal uit het boek van Sara Nephew; The big book of building blocks. Dit wilde ik al een hele tijd geleden beginnen, maar er kwam steeds iets tussen. Dus eigenlijk was het al een ufo voordat ik begonnen was! ;) Maar nu moest hij binnen 10 dagen worden afgeleverd, oeioeioei!!

Hier is de eerste poging te zien. Lijkt op het oog wel aardig, maar de maten klopten niet. Wat is het verschil? O, alleen maar 1/16 inch..


Dus dan nog maar een keer over. Misschien brengt roze geluk en inderdaad, het lukte!

Met daarna de eerste zeshoek ernaast. Duidelijk teveel ruimte in het midden. Weer over. :p













Gelukkig had ik nog niet zo'n zin in weer uithalen, want ik zag opeens dat er te weinig contrast was. De heel licht blauwen waren niet licht genoeg!















Dus wat deed ik met het toen zo mooie weer? Lostornen!













Met eindelijk en dankzij de hulp van Karin, alle zeshoeken goed aanelkaar.












Sorry voor de miserabele foto, maar het gaat om het idee. ;) 's Avonds heb ik de zijstukken er namelijk nog aangenaaid. Hier hangt de top aan mijn designwall.













Na het dubbelen en rijgen, heb ik met roze glittergaren de roze en paarse blokken gequilt. De blauwe blokken moesten hier nog met zilver gedaan worden.













Het zwarte gedeelte is vrij gequilt in driehoeken en hoekige lijnen. Jammer dat ik daar geen foto van heb gemaakt. Hier hangt hij bij mij thuis, om te kijken of hij wel recht hangt. Vooraan zie je de quiltbok staan. Dat verhaal komt de volgende keer.


En dit is het resultaat. Net op tijd af, zoals afgesproken. ;) Ze zijn er erg blij mee en gaan zelfs hun stoelen in kleur aanpassen. Dat is toch wel een compliment hè! :D

2 opmerkingen:

Miriam zei

Hoihoi!

Ik kende het verhaal van deze quilt al wel, maar dat de eigenaars hun stoelen gaan aanpassen, dát wist ik niet. Wat een compliment voor je!!! Ik vind trouwens die kast met aardewerk eens leuk (I ♥ mooi aardewerk en glas maar met een kleuter en 2 poezen in huis durf ik nog niet aan de verzamel)

Groetjes
Miriam

tuinkaboutermarjan zei

Wat maak jij toch een mooie dingen, Gini !!!!!!

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.