Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










donderdag 3 november 2011

Het is weer zover!



Halloween is voorbij en opeens lijkt de Kerst heel dichtbij! Zelfs de kerstcactus naast mijn laptopje begint al te bloeien!

Dat betekent geen bloemen met de kerst. Misschien moet ik toch maar een amaryllisbol kopen. :)












Na het fiasco met mijn vorige kerstquilt (niet terug te vinden dankzij het nog steeds niet functioneren van web-log), heb ik een nieuwe kerstquilt nodig!!


 Dus toch maar weer achter de naaimachine en verder met de Pythagoras Lute, waarvan ik het patroon cadeau gekregen heb.



Gelukkig gaat het weer beter met mijn handen en kan ik weer wat haken. Het breien blijft nog wat moeilijk gaan, dus de Lazy Katy moet nog even wachten. Dit is het begin van een mohairshawl voor mijn dochter, helemaal haar kleur. Het is een heel simpel patroontje met een groots effect.


Per 1 januari ga ik meedoen met het 366-dagen project; elke dag een lapje breien. Dus ben ik wat patroontjes aan het uitproberen. Zoals dit zeshoekje, dat het niet wordt. Te omslachtig en ik denk niet dat ik dat zo lang kan volhouden.

Daarna heb ik dit uitgeprobeerd, een patroontje van Ravelry. Nadat ik de entrelacshawl gebreid heb, is het aanelkaar breien van vierkantjes natuurlijk een fluitje van een cent. ;) Maar dit wordt het dus; weer een sockyarn blanket, maar wel net iets anders. De wolletjes zijn al uitgezocht en staan klaar voor 1 januari. 

Kerstballen Breien met

Natuurlijk kan ik niet om de nieuwe rage heen: Kerstballen breien! Maar omdat ik ze als swap wil versturen, laat ik nog helemaal niks zien! Het nieuwe boek van die jongens lijkt me trouwens ook super! ;)

Het is nog niet uit in Nederland, maar wat een leuk cadeautje zou dit zijn met de Kerst! :))
Omdat ik het paperpiecen van de Pythagoras Lute niet echt leuk vind om te doen, moet ik me er echt toe zetten. :p Maar zonder kerstquilt kan toch echt niet, dus hup! Aan de slag maar weer!

Nou vooruit dan, ook nog een herfstfoto uit Staphorst. :)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ook Staphorst ziet er mooi uit!
Je hebt weer aardig wat projecten onder handen.
De kerstquilt lijkt mij lastig.
Die Arne en Carlos, wat een hit.

Mascha zei

Je bent weer goed bezig. Ben zeer benieuwd naar je 365 dagen project.
Groetjes Mascha

neeftje zei

Mmmm, toch wel mooi hoor je pythagoras! Wat leuk dat boek, als het net zo leuk is als de kerstballen! Groetjes

hannah zei

Wat een gezellig blogje is dit. Ik zit echt met plezier naar je kersquilt in wording te kijken, mooi al die kleurige sterren!

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.