Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










vrijdag 10 februari 2012

Appliceerles van Ted Storm


Het tulpje van Ted in hele zachte kleurtjes en toch nog een paars lapje van mijn buurvrouw erbij. (Dankjewel Louise). Dit is het tulpje waar ik vier dagen aan heb zitten werken en waardoor ik allerlei dingen heb geleerd. Hij is nog niet af hoor, er is nog te weinig contrast met de achtergrond. Maar anders duurde het nog langer voordat er een logje van mij kwam. ;)


Deze pittige dame heeft ons zo verschrikkelijk veel geleerd in die drie dagen, dat er gewoon geen info meer bijkon! Wat een kennis, wat een talent en wat een geweldige lesgever!




In deze heerlijk ruime Schipperszaal van Restaurant de Buitenplaats in Earnewald werden wij verder schandelijk verwend door hele lieve gastvrouwen en door Marja van het Quiltkabinet. Dit alles zodat wij maar flink door konden werken en dat deden wij dus ook. :)


Dit quiltje van Ted Storm, de Tulip Tiles, werd als uitgangspunt voor de lessen gebruikt. Nu kijk ik hier zo anders naar! Ik zie er steeds meer en meer in! Geweldig!!


Maar wat net zo belangrijk was, waren de medecursisten. Wat een leuke lieve mensen zijn er toch! Wat hebben we samen gelachen, gekletst en toch hard gewerkt! Want doorwerken moesten we wel van Ted. ;) 

Ieder tulpje van ons, werd uitgebreid door Ted bekeken en dat niet alleen, er werd aan getrokken ook! Dus we moesten echt wel zorgen dat het goed zat. Gelukkig hebben we wel allemaal ons diploma gekregen. :)

Ik weet dat jullie allemaal net zoveel van deze drie dagen genoten hebben als ik en ik hoop jullie allemaal later weer tegen te komen! Want wat mij betreft, smaakt dit naar meer! Want dit waren echt geweldige dagen!
Maar eerst nog een hele poos oefenen. ;)

Materclass Applicatie 1 door Ted Storm en het Quilt Kabinet Earnewoude.

14 opmerkingen:

Karin zei

Wat een heerlijk verslag om te lezen. Wat hebben we genoten he? Ik heb zo ontzettend veel geleerd, mijn hoofd draait 2 dagen later nog steeds op volle toeren.
Nu oefenen (welk project zal ik eens starten :P )en dan ooit hopelijk applicatie 2.

Karin

sylvia zei

wat super dat jullie ook zo'n leuke week hadden.....ik zat al op je verslag te wachten!!
groetjes, Sylvia

neeftje zei

Wat fijn dat jullie zo hebben genoten, een prachtig tulpje!!!

ria vogelzang zei

Heerlijk, wat kun je dan genieten, he?! En wat een prachtig tulpje!!!

Joke zei

Wat een mooi verslag heb je geschreven. In mijn hoofd zoemt nog steeds allerlei informatie rond, dat moet allemaal nog even bezinken. en dan aan de slag en sparen voor applicatie 2 :)

Christine zei

Wat een oven heerlijk beslag heb je gemaakt van deze tulpentaart.
Gini, ik ben er jaloers op dat ik er niet bij was, echt waar!!!
Je hebt een prachtige tulp gemaakt, en volgens mij gaan er vast nog meerdere van komen.
Knuffels en een fijne weekend Chrissie

Josee zei

Prachtig Gini. Fijn dat je zoveel geleerd hebt en dat het zo leuk was met de andere cursisten.
De quilt van Ted is werkelijk een plaatje, een Oud Hollandsche tegel.

qm zei

fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad.
en dat het je is gelukt met je handen.
groetjes uit Fryslân ;)

hannah zei

Wat fijn om van zo'n goede docent les te mogen krijgen! Je tulp vind ik prachtig! Mooie kleuren heb je er voor gekozen.

Anoniem zei

Hallo Gina,

Ik heb met plezier je verslag gelezen van de masterclass, en van je superscherpe foto's genoten! Dit was heerlijk nagenieten..

Groetjes, Louise

Pauline zei

Dankjewel voor je verslag van jullie fantastische masterclass, ik duim dat Ted nogmaals de goedheid op kan brengen om Earnewâld aan te doen om deze cursus te geven, want ik wil hem zo graag doen, maar ik had me al opgegeven voor de duimquilt masterclass, een mens kan nu eenmaal niet alles tegelijk, maar het is een grote wens om nog aan de beurt te komen.
Jouw tulp is erg mooi geworden, en nu oefenen, oefenen, oefenen!
Groetjes, Pauline

Gingini zei

Nou meiden, hartstikke bedankt voor de reacties! Ik heb heel lang nog na zitten stuiteren van deze fenomenale masterclass! Wat heeft Ted ons verschrikkelijk veel geleerd, ik kan er maar niet over uit!
En ja, Pauline, nu is het oefenen!!:)

Caroline zei

als ik de foto's bekijk en je tekst lees..............dan was het zeker de moeite waard. Als ik de quilt zie van Ted dan krijg ik zin om eraan te beginnen :-)) Top zo'n weekend!
groetjessss

Gingini zei

Jazeker! Lang leve het quilthandwerk! :D

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.