Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










dinsdag 8 mei 2012

OEQC 2012 in Veldhoven, mooi, mooi, mooi!!


Na een dagje bijkomen, toch nog een verslagje van mijn bezoek aan de OEQC in Veldhoven. Wat een feest! Zoveel moois, zoveel bekenden, zoveel leuks te zien en te koop! Dit keer begin ik maar met mijn aankopen. Want ik ben er supertrots op, zo goed als ik me heb ingehouden!! Geen lapjes gekocht! Joepie, wat ben ik toch goed!! Maar ik heb wel heel wat lapjes geaaid!

Als eerste natuurlijk mijn nieuwste aanwinst van Reiko Kato, Garden Party , dat hier gesigneerd werd. :) Die heb ik gekocht bij de Quiltmania-stand. Er waren nog maar zes boeken over van de stapels die ze meegenomen hadden en na mij dus nog maar vijf.. ;)



Met dit als resultaat! Echt Japans! Na vragen, bleek er gewoon haar naam te staan; Kato Reiko en daarna de datum in het Japans. Het tekeningetje maakt het wel extra leuk!
Tussen al die lapjesstands met lapjes die ik niet mocht kopen, viel me deze stand het meeste op: Kleurrijk Vilt met inderdaad de meest prachtige kleuren bijelkaar! Wat fantastisch om te zien, een echte WOW-stand! Ik heb toch maar zo'n streng sokkenwol meegenomen. Dat is immers geen lapje, hihi! Leek me ideaal voor een zomershawl. :)
Als laatste kocht ik dit boek van Yoko Saito; My Quilting Life, bij Oakshott and Company Ltd. Zoveel moois alweer! Er lag er nog maar eentje van deze en die was dus voor mij. :)
Wat nog meer? Heel veel bekenden, waarvan sommigen echt een verassing waren. ;) Heel veel onbekenden, maar allemaal heel erg leuk. Immers, we hadden allemaal dezelfde interesses!
Er hingen heel veel appliquéquilts van Reiko Kato, waar ik echt van genoten heb. Reiko hielp ook iedereen die vragen had, deed weer en weer haar techniek voor. Echt een heel erg lief mens.:)

Bij deze (ook al zo lieve) Shulamit Ron, heb ik ook een poos gekeken naar haar werkwijze. Zij maakt ook appliqué quilts, maar met een heel ander effect dan de taupekleurige quilts van Reiko Kato. Veelkleurige bloemen in folkloristische motieven.  
Dit is een stukje van één van haar quilts. Prachtig appliqué, vooral de blauwe quilts waren mijn favorieten.
De eerste prijs van de OEQC-wedstrijd ging naar de quilt "Stokrozen", door Ans Schipper-Vermeien. Hier een detail van haar schitterende quilt.
Een van mijn favorieten was de quilt van Lilija Kostenko "Zomerse dag". Een tweede prijs voor deze prachtige verzameling K. Fassett lapjes in deze leuke techniek. Hier een closeupje ervan. 
Deze quilt "Passiflora" van Lauriane Lucas heb ik tijden staan bewonderen. Wat een prachtig quiltwerk! Geen wonder dat deze quilt de Judge's choice was. Vakmanschap!
En deze quilt van Ria Varkevisser "Miss Bucket", zag er geweldig uit! Wat een geweldig effect geven al die bloemblaadjes, hartstikke mooi! Weer een prijs voor een Nederlandse, de 3e prijs bij de Novice quilts.
Natuurlijk was er nog veel meer moois. Zo heb ik me staan verlekkeren bij de poppenquiltjes van de firma Gabriela Christine Heinz. Die kleine bedjes met die prachtige quiltjes, zo leuk! Ook stond er een prachtig poppenhuis met hele leuke meubeltjes.
Bij de Belgische Tania van de Berg in de Demo-afdeling, zag ik ook stapels poppenquiltjes èn gequilte poppenjurken. Ontzettend mooi. Dat lijkt me ook zo leuk om te doen!
Deze quilt van Marja Matiisen "Green blue planet under siege" vond ik ook een prijs waard. Het was moeilijk om een wapperende quilt op de foto te krijgen, maar het is echt een pronkstuk!
Met hier nog een closeupje. :)
Al met al teveel moois om allemaal op te noemen. Het was weer een hele positieve ervaring, overweldigend veel moois in een prachtige ambiance. De Koningshof in Veldhoven, daar kom ik graag nog eens terug!




7 opmerkingen:

Marianne zei

wat een heerlijke tijd zul je daar gehad hebben meid! En wat zijn die stokrozen mooi!!!!!! Helemaal met hexjes.... geweldig. Leuk dat je Monique er ontmoette!
liefs Marianne.

Anoniem zei

Er zitten echt pareltjes tussen Gini. Ik kan me voorstellen dat je genoten hebt.
Applaus voor de lapjes die je hebt laten liggen.

conny's quilts en creaties zei

Wat een geweldig verslag heb je er van gemaakt, zo kan ik toch nog mee genieten van al dat moois. En petje af voor je zelfbeheersing, geen stof gekocht terwijl je in luilekkerland rondliep!

qm zei

wow. wat een prachtige dingen heb je gezien en knap dat je nog steeds de lapjes hebt kunnen laten liggen.
groetjes

Pauline zei

Dankjewel voor je enthousiaste verslag, zo hebben ook de thuisblijvers een heerlijke impressie. Volgend jaar hoop ik ook weer van de partij te zijn.
Heel veel plezier van je prachtige boeken, de geleerde technieken en je prachtige streng wol.
Groetjes, Pauline

Anoniem zei

Wat een ontzettend leuk verslag. Zo kon ik nog even nagenieten (ik was zondag in Veldhoven). Misschien heb je zin om ook mijn blog eens te komen bekijken? Groetjes!

christina zei

Wat een heerlijk verslag. DIe viltwinkel vond ik ook geweldig. Heb er nog een mooi boek gekocht. Het is zo leuk dat iedereeen weer iets anders opvalt tijdens zo'n tt. Die onderste quilt vond ik ook helemaal top.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.