Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zaterdag 5 januari 2013

2013



Na een kleine pauze, waarin erg veel familiezaken aan de beurt waren, wens ik iedereen een gezond en creatief 2013. Wat klinkt het nog vreemd, 2013. Maar dat zal gauw genoeg wennen.;)
Wat ik jullie in ieder geval wilde laten zien, was het blad Simply breien dat nog in 2012 bij mij in de bus viel. Het was een prijs van Wereldwol en ik was één van de tien gelukkigen! Extra leuk was het tassenboekje en het kleine uiltje die erbij zaten. Dankjewel, ik ben er erg blij mee!


Natuurlijk heb ik niet stilgezeten de laatste tijd. Daarvan zal ik wat foto's laten zien. Zoals de Black Spotted Blanket. De basis is helemaal af. Het 365 dagen project van 2012 is daarmee geslaagd. Elke dag een domino, maakte een deken van 125 x 125 cm. In 2013 hoef ik daar alleen een rand omheen te breien, maar dat heeft nog even geen prioriteit.


Maar natuurlijk pak ik ook weer wat nieuws op om te breien dit jaar. Weer heb ik eerst eens naar mijn voorraad gekeken. Het werden dus de andere restjes sokkenwol die nu aan de beurt zijn. Daarvan ga ik een col breien met intarsia patroontjes, de Infinity scarf. Het patroon is gratis op Ravelry, maar het is gewoon een kwestie van 72 steken opzetten en dan leuke patroontjes inbreien in allerlei kleurtjes. De patroontjes die ik gebruik zal ik hier plaatsen. Ook ga ik de shawl rondbreien zodat je de draadjes niet ziet. 


2012 Was voor mij het tweede jaar waarin ik geen quiltlapjes gekocht heb. Maar als ik zo in mijn lapjeskast kijk, kan ik rustig zo door gaan. Voor mij is Winkelen in eigen kast een manier van leven geworden. Ik zal niet meer automatisch een mooi lapje meenemen. Voortaan koop ik alleen dat wat ik nodig heb om dingen af te maken. Want ook dat ga ik weer doen. Mijn ufo's op een rijtje zetten en AFMAKEN! 


Van al mijn ufo's wil ik deze nu als eerste aanpakken. Home Street, (ja, nog steeds) met geappliceerde huisjes. Dit zijn afbeeldingen van het huis van mijn moeder, mijn zussen en van mij. Op deze manier kunnen onze huizen in één straat staan en dat wordt een prachtig straatje met veel groen. :)



Tussendoor ga ik eindelijk beginnen met mijn Chatelaine, Alpine Seasons. Die hoeft niet af in 2013, dat is een rustig aan project. Maar voor die tijd maak ik eerst mijn borduurspulletjes op orde. Dit borduurwiel heb ik cadeau gekregen en daar ga ik de letter G in het midden plaatsen. Daarna komt mijn speldenkussen aan de beurt, ik laat wel zien hoe het geworden is.



Natuurlijk ga ik ook weer lekker met de naaimachine aan de slag. Daarvoor heb ik mijn hondjesquilt bovenop gelegd. Deze wil ik in 2013 als eerste afmaken. De blokken liggen nog steeds klaar en er liggen ook nog wat blokken kant en klaar geknipt. Maar dat paperpiecen, dat maakt steeds dat ik het weer weg leg. Maar nu ga ik doorzetten, hij zo leuk (en als je de Pythagoras Lute gedaan hebt, moet dit peanuts zijn)!

Dat lijken me voorlopig wel genoeg werkplannen dacht ik zo. Er komt heus nog wel wat meer bij. Maar dit jaar wil ik weer serieus ufo's gaan afmaken. 2013 Ufojaar!

6 opmerkingen:

Pauline zei

Je bent er weer! Ik wens je veel succes met deze mooie projecten! Veel succes met je UFOjaar!

Lies Koster zei

Wat een goed idee om je UFO's tevoorschijn te halen en in beeld te brengen. Erg stimulerend. Succes! Ik denk dat ik ook een poging doe. Huisvlijtigliesje.blogspot.com

loesje zei

Oh, zo'n sjaal is wel heel erg leuk. Zal eens nadenken of ik er ook eentje ga maken. Helaas heb ik niet genoeg restjes want die zijn al opgemaakt.

Joke zei

Prachtige plannen die vast een prachtige uitwerking krijgen. Ze zijn nu al mooi, je UFO's!

Corina zei

Prachtige plannen, dat gaat prachtige creaties opleveren, de basis van al deze ufo's is tenslotte heel goed!

Anoniem zei

Ik denk dat Axel ook wel blij zal zijn als je de hondjesquilt afmaakt!
Veel succes met verder winkelen in eigen winkel.
Wat een superdeken is het geworden, the black spotted.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.