Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










donderdag 10 januari 2013

Affootje



Dit cadeautje wilde ik zo vlug mogelijk in gebruik nemen, dus ben ik daar mee begonnen. Het borduren ervan ging een stuk vlugger dan het zoeken naar een geschikt patroontje. ;)

De letter G heb ik met paarse Gloriana zijde in kruissteekjes gemaakt, daarna de achtergrond met gewone witte DMC in halve kruissteekjes opgevuld. Rond uitgeknipt en een kunststof plaatje op maat geknipt.


Samen met wat vulling heb ik het borduurwerkje vastgenaaid om het plaatje. Door de dunne zijkanten van het borduurwerkje kon ik het zo in de uitsparing klemmen. Ik hou wel van die mooie borduurspulletjes die ook nog handig zijn.


Nu aan de slag met het speldenkussen. Dat ziet er nu nog zo uit.



7 opmerkingen:

Lies Koster zei

Grappig, dat geborduurde miniatuurtje. MAAR, ik snap de grap van de "handige" zaken niet. Wat is dat ding met die gaatjes? Het lijkt een hulpmiddel om alles in elkaar te zetten, maar toen je er een tijdje geleden mee aan kwam ging al een wereld vol onbegrip voor mij open...huisvlijtigliesje.blogspot.com

baukje zei

Ziet er leuk uit, maar wat wordt het of is het????

Gingini zei

LOL
Hier knoop je het borduurgaren aan. Dit gebruik ik alleen voor kleinere borduurwerken, of werkjes in één kleur. Leuker dan kartonnetjes.
Een wereld vol onbegrip hé, dat maakte mij wel aan het lachen hoor! :D

Gingini zei

Hoe bestaat het dat je dat niet weet! Ik hoop dat de uitleg het duidelijk maakt. :)

Pauline zei

Wat een mooie borduurgaren ring is het geworden!
Succes met je speldenkussen maken.

Hobbyrita zei

Heel mooi Gini, echt geslaagd! Ben benieuwd hoe het speldenkussen zal worden...
Groetjes, rita.

Corina zei

Erg mooi Gina! Succes met de appel!

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.