Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










dinsdag 12 februari 2013

Granny-bloemen tutorial


Beloofd is beloofd, hier is de tutorial voor de hele simpele bloemetjes die je kunt maken van granny's. Zelf heb ik na een granny project altijd wat vierkantjes over en daar verzin ik dan ook weer wat voor om van te maken. Een bloemetje is dan gauw gemaakt. Maar je kunt er natuurlijk ook een granny voor gaan maken. ;)











Deze bloemetjes kun je maken van kleine en grote granny's. Als je maar begint in de tweede toer, aan de achterkant. Gewoon door de ruimtes tussen de groepjes stokjes steken. Maar die met kleine granny's vind ik het leukst.











Trek de draad strak aan, waardoor aan de voorkant en bobbel ontstaat.











Vastknopen en de naald doorsteken naar de voorkant.











Nog wat extra om het middenstuk naaien en afhechten.
Dat is alles.

Hieronder zie je grote en kleine granny-bloemen.
Ze doen me aan narcisjes denken. Maar in ieder geval zien ze er uit als lentebloemetjes. :)



5 opmerkingen:

baukje zei

Wat een fantasie weer, enig zijn ze.

JoJo zei

Wat een leuk idee. Dat ga ik uit proberen.

Pauline zei

Hartelijk dank voor deze leuke uitleg. Je presentatie is weer tot in de puntjes verzorgd!

Anoniem zei

Heel leuk Gini. Ik weet dat voor jou de lente gisteren al mocht beginnen. Daar heb je dan zelf nu aan bijgedragen.

Hobbyrita zei

Supermooi Ginny en alweer een heel duidelijke tutorial zoals altijd, waarvoor bedankt. Je bent een echte genie om dit allemaal zo uit te dokteren en er een tutorial van te maken. Je bloemetjes zijn echt geslaagd en zeker zo bovenaan dat mooie hartje dat je hebt :)
Groetjes, rita.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.