Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zondag 10 februari 2013

Ufo-update dag, deel 2 hexagontas


Eindelijk een keer een ufo-updatdag waarbij ik op tijd ben. Omdat ik nogal wat mailtjes kreeg over hoe ik van deze kleine ufo een tas ging maken, zal ik het uitgebreid laten zien. Steeds een stapje verder. Hier is te zien hoever ik nu ongeveer ben. Het middengedeelte met de hexagons is al gequilt, nu de groene gedeeltes nog.

Nadat ik de hexjes aanelkaar genaaid had volgens plan, heb ik er een lap stof bij gezocht. Deze heb ik doormidden gesneden en de hexjes erop gespeld. Dit is hoe het moet gaan worden..
Daarna de randen van de buitenste hexagons geappliceerd op de achtergrondstof.


Dit vond ik er eigenlijk al heel leuk uitzien. Lijkt me ook leuk voor een quilt, zo'n rand.

Aan de achterkant is goed te zien dat de malletjes zo lang mogelijk blijven zitten. Als de rand klaar is, dan pas daar de malletjes verwijderen.
Met hiernaast nog even een fotootje van het appliceren. Ik hou wel van kleine steekjes.

Nadat het appliceren gedaan is, kunnen alle malletjes eruit, op die aan de randen na. Dat zijn de hexagons die straks nog aan elkaar genaaid moeten worden.


Hier is ook te zien waar het appliceren begint en eindigt. Bij de hoek helemaal bovenaan (of onderaan).
Daarna was het tijd om er een achtergrond bij te zoeken en de boel te dubbelen.
Hier zie je meteen hoe ik mijn quilts bewaar en meeneem op vakantie bijvoorbeeld. ;)
Nu alleen nog maar de rest quilten en dan gaan we met de tas beginnen!

5 opmerkingen:

Pauline zei

Jummie, wat ziet dit er toch mooi uit! Veel plezier met quilten en ik verheug me al op de tas die het gaat worden.

Grit zei

Wow, this looks fantastic. I love HExagons so much. And your way with hexagons is so wonderful.

Greetings from Germany.
Grit

Anoniem zei

Leuk Gini, zo stap voor stap.

Corina zei

Leuk om te zien hoe je het doet. Het wordt super leuk!

Hobbyrita zei

Ziet er ongelooflijk ingewikkeld uit! Ik droom van ooit eens iets met hexagoontjes te maken, maar twijfel of het er ooit van zal komen, het lijkt me moeilijk. Maar jouw tas wordt vast supermooi Gini!
Groetjes, rita.
we wachten in spanning op het eindresultaat....

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.