Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










woensdag 16 oktober 2013

D'ruitdaging, d'ruit, d'ruit en een uitje


Het is 16 oktober en dus alweer de 16de dag van D'ruitdaging. Nog steeds is het inderdaad een uitdaging. Niet te geloven zoveel spullen als er afgelopen twee weken door mijn handen zijn gegaan. 
Elke dag een nieuwe taak en elke dag kijk ik er weer naar uit. Want ik ben helemaal in de opruim mood!
De mannen van de kringloop kennen me al. :)


Zo betekende dag 13 voor mij de kledingkast opruimen. Dit alleen al kwam van twéé plankjes! Daar zag ik wel wat tegenop hoor. Eerst maar de zomerspullen naar mijn wisselkast gedaan. Heel handig hoor, zo'n wisselkast. In de zomer liggen daar mijn winterkleren en in de winter mijn zomerkleren. Plus wat me nog maar iets te klein is en wat me iets te groot is. Dus ook wat te klein geworden was, helemaal uitgezocht, heel confronterend. Maar ik heb de knoop doorgehakt. Alleen de allerleukste te kleine dingen in de wisselkast, voor als het me lukt om weer af te vallen. 


 
Met als resultaat: Een keurige kast èn een wasmand vol kleding voor het goede doel. :)


Elke dag vond ik wel iets dat ik kon missen. Al had ik bij verschillende opdrachten nul punten, het resultaat is echt boven verwachting. Pennen, erfstukken, tafelkleden, noem maar op. Ik heb ontdekt dat ik eigenlijk best goed in opruimen ben, alleen bij één ding niet, mijn handwerkspullen en handwerkboeken. Daar ben ik al een beetje mee begonnen hoor, want dat is zoveel!



Wat dacht je van deze dingen, die zet ik ook allemaal in mijn winkeltje op Marktplaats. Wat zelfgemaakte tasjes, 


een quiltje,


een gehaakt kussenhoesje,


een schortje, 





wat slingers en nog veel meer. Het kost me alleen erg veel tijd om het allemaal te fotograferen, op te meten en in shop Gingini te zetten. Maar elke dag zet ik er weer nieuwe dingen in. Dus kom af en toe eens kijken, ik ben blij als de spullen weggaan! :)




Met vandaag, dag 16, de voorraadkast. Dat leverde maar 7 punten op, maar wat ben ik trots op het resultaat! Alles weer netjes èn overal met een benzinestift de datum er groot en vooral duidelijk opgeschreven. Zo mag iedereen mijn voorraadkast wel zien. ;) Ik bedenk me net dat ik ook nog heel veel flessen wijn heb gekregen. Eens kijken wat ik daarvan weg kan doen. Wij zijn niet zulke drinkers. Dus misschien komen er vandaag nog wat puntjes bij. ;)




Ondertussen is het alweer tijd voor de Open Europese Quilt Championships 2013! Van 17 t/m 20 oktober is Veldhoven weer vol met quilters uit allerlei landen. Vrijdag ga ik ook.  Dat wordt weer een leuk uitje. Echt verdiend, vind ik zelf. ;) Alleen nog even een simpel haakwerkje uitzoeken voor onderweg. :D

1 opmerking:

Hobbyrita zei

Jij blijft maar doorgaan Gini!! Wou dat ik jouw zin om op te ruimen had, zou hier de kasten ook eens moeten doen, maar de moed ontbreekt :( Alhoewel we dit jaar toch wel wat opgeruimd hebben doordat we een berging gemaakt hebben (die al volzit ondertussen) en een hobbykamer (die alweer opgeruimd moet worden haha) dus een deel is al gedaan. De living zou ik nog eens moeten doen en vooral de keuken, maar echt geen zin. Jij dus wel en je hebt het prima gedaan!
Grtjes, rita.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.