Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










dinsdag 27 mei 2014

De Cassisshawlette


De Cassisshawl, een klein lace shawltje van een sokkenwolletje van een hele lieve vriendin.
Het cassiskleurige (echt waar!) sokkenwolletje is van Wol met Verve, waar ik regelmatig hele mooie kleurtjes wol van koop. Ja en als je dan een gratis patroon van Collete Audrey tegenkomt dat Cassis Shawlette heet, hoef je alleen nog maar te kijken of er genoeg wol op de streng zit. :)



Het leuke van dit patroon is dat je eerst alleen de rand breit. Dus kleine pennetjes in een gaatjespatroon dat je gauw onder de knie hebt. 


Heerlijk om buiten te doen tijdens lange hete dagen. Om niet teveel last van die lange sliert te krijgen, stak ik hem aan de (rondbrei)naald. Niet dat ik rond breide, maar dit was wel handiger. Vooral als je buiten zit. :)


Na het breien van de rand, neem je alle steken op en breit eerst weer een rand met gaatjes. Daarna is het gewoon opvullen met ribbelsteken. 


Met als resultaat een shawltje dat in vier dagen kant en klaar was en ik heb nog rustig aan gedaan ook. 
Mooi en goed draagbaar, maar ik wilde het toch ook maar blocken.


Met roestvast stalen pen en spelden, was dat vlugger klaar dan ik dacht. Ik had de bovenkant wel in een boog kunnen opspannen, maar vond dat niet nodig.


Na het opdrogen zag hij er zo uit en was ik helemaal tevreden. :)


Een heel mooi, vlug klaar shawltje in een perfecte kleur, waar ik helemaal blij van word. 
Deze zal ik met plezier dragen!

Heb je nog nooit lace gebreid? Gewoon doen, het is veel makkelijker dan het eruit ziet en er zijn heel veel makkelijke en gratis lace patronen te vinden. Voorbeeldje? Mijn nieuwe project, het gratis beginneling lacepatroon Japanse Golven, van Monique Boonstra. Maar wel in een heel ander garen! :)


5 opmerkingen:

Hobbyrita zei

Dit is wel een hele prachtige sjaal geworden Ginni in een fris mooi kleurtje dat ook helemaal mijn ding is! Deze zou ik ook wel eens willen uitproberen, maar ook de japanse golven zien er top uit! Ik heb ze alvast uitgeprint, gewoon om al te hebben :-) en te dromen :-)
Proficiat met dit prachtig kunstje breiwerk!
Grtjes, rita.

Frederika zei

Mooie shawltje. Een kunstwerkje.

blauwruitje zei

Het is echt een mooi sjaaltje geworden.

Corina zei

Heel erg mooi, leuk om te zien hoe je het gemaakt hebt.

Pauline zei

Heel veel plezier van dit schattige shawletje, fijn dat je er zo blij mee bent, het is je van harte gegund.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.