Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










maandag 16 juni 2014

Quiltfestival Noord Groningen 2014 deel 2




 Ja hoor, deel 2 van de beloofde foto's. :) Het bankje hierboven stond naast de molen Grote Geert, waar een hele aardige meneer ons prachtige wollige kunst liet zien van Helga Ephraïm. Heel verrassend!




Dan nu een paar prachtige quilts voor heeeel veel inspiratie!
Beweging door Nellie Mazereeuw
Rainy Niightlights door Gerty van Oene


 Bloesem door Hannie Plantinga-Bos. Op de close up kun je goed zien hoe wollig de bloemen zijn.

 Een absolute favoriet van mij: Focus door Marian Henstra. Er was zoveel op te zien! Prachtig!

 Het Quiltnest door Else Brandt vond ik heel leuk en origineel.








De Schitterende bloem van Lya Geven vond ik ook schitterend!


Never ending story door Rina Havinga
Een zonnige zomer door Diny Smilda
Alweer quilts waarop heel veel te zien was. Mooi!


 Gesnipperde Blommen door Anneke v.d.Seijden en ze waren echt gemaakt van snippers! :)
De Feuerfogel, ook opgebouwd uit allemaal kleine knalkleurige lapjes

 Feuer und Flamme, echt wel 3D!




Overal zaten heel gezellig vrouwen met dezelfde hobby. Ik heb heel wat leuke quilttassen gezien.  Maar de leden van deze groep voor de molen in Usquert, hadden allemaal een prachtige tas gemaakt. Zoveel varianten van maar één patroon, heel bijzonder! :D


 In de molen was ook heel wat bijzonders te zien. Hierboven de mantel Heimat door Alexandra Drent. Flabbergasted was ik en dat woord gebruik ik niet vaak. ;) Hoe langer ik keek, hoe meer ik ontdekte.


 Stuk voor stuk kunstwerken opgebouwd uit allerlei handwerken. Nu kan ik helemaal niks meer weggooien!

Het was echt Hollands weer en met een molen erbij was het Hollandse plaatje helemaal compleet. 
Lang niet alle foto's hebben het gehaald. Niet omdat de quilts niet de moeite waard waren, meer omdat de foto zo miserabel was dat ik die echt niet kon laten zien. ;) 
Maar, morgen komt deel 3. Daarin alleen werken van Nel Meijer. 

5 opmerkingen:

Corina zei

wow, het was wel zeer de moeite waard zie ik al. Ik zal er toch ooit nog eens heen moeten...

quilting Jeannet zei

Het ziet er geweldig uit, alles, de hele sfeer, die molens, de luchten en Groningen, je zou er zo heen willen!

conny's quilts en creaties zei

Het was inderdaad genieten, heel leuk toen ik jouw bericht opende, dacht ik, hoe kan dat nou? Jouw eerste foto van het bankje bij Grote Geert is vrijwel identiek aan de mijne.....

Annie Kingma zei

Het ziet er allemaal prachtig uit
Genieten was het de foto's te zien hier.
Groetnis Annie

Pauline zei

Heerlijk om alweer na te mogen genieten van dit zalige uitje! Dankjewel voor de prachtige foto's!

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.