Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










maandag 9 juni 2014

Uitgebubbeld?


De Bubbeldeken is af! 
Op 30 maart ben ik ermee begonnen en ik had niet kunnen raden dat het zo verslavend zou zijn!

Overal nam ik hem mee naar toe, vakantie, autoritjes en in de wasmand om er in de tuin aan te kunnen werken. :)
Jammer dat het zwarte garen opraakte, ik was wat te optimistisch geweest bij de berekening van het geheel. 


Gelukkig vond ik een Zeeman in Rockanje waar we een weekendje weg waren.  Mijn man haalde deze oogst binnen door de hele bollenbak door te spitten; acht knotten Zeeman soft in zwart. Ik was zo gelukkig!
Nu kon ik de deken echt helemaal afmaken!
Dus heerlijk aan het strand zittend verder gehaakt. 








De deken bestaat uit 12 gekleurde banen. Bijna al het garen is Zeeman Soft. Voor elke baan had ik drie verschillende tinten van dezelfde kleur nodig, samen met zwart en wit. 
De maat is 1.80 x 1.20 m geworden. Het gewicht 1250 gram. 
Het patroon heb ik genoemd in een vorig logje.


Afgewerkt heb ik de deken met een brede rand met bubbels natuurlijk en als laatste een randje bubbelende bubbels. Ik word er helemaal blij van! :)


Wat zal ik nu gaan doen met de restjes Zeeman Soft? Misschien een bubbeltruitje voor de hond? Een extra bubbeltas? Bubbelcol? Bubbelkussens? Of toch maar wat anders? 
Ik zal er eens een nachtje over slapen. 
Wie weet waar ik morgen zin in heb om te gaan maken, voorraad genoeg.. ;)

8 opmerkingen:

Elizabeth zei

Allereerst: je bubbeldeken is een beauty! En ik weet uit ervaring hoe mooi zacht en fijn dit garen haakt, dus het kan niet anders dan prachtig uitgevallen zijn...
Maar het lijkt me ook dat je nu echt wel heel erg bubbelig bent en geen bubbels meer kan zien!
Ik vind één bubbelrandje al genoeg om te haken, daarna ben ik het al zat...
Maar jij bent vast een grotere doorzetter, want anders kwam je nooit tot zo'n resultaat. Goeie grutten Gini, wat een karwei...

groetjes, Elizabeth

Anoniem zei

Wat een prachtige deken, de kleuren spatten er vanaf!

Lizette zei

Woooow, wat is die deken prachtig mooi geworden! En die rand maakt het helemaal af, super zeg! Ik zou me wel voor kunnen stellen dat je nu ff geen zin meer hebt in bubbels haken, hihi. Ben benieuwd wat je van je restjes maakt! Groetjes

Lindevrouwsweb zei

WoW Wat een pracht deken! Heel mooi! Lekker kleurrijk!

Pauline zei

Van bubbels kun je niet genoeg hebben, wat een mooie deken is het geworden, heerlijke kleuren en zo vrolijk met al die bubbeltjes! Veel plezier met de restverwerking, dat wordt vast ook weer iets heel leuks.

Hobbyrita zei

Prachtig is ze geworden, je bubbeldeken, en die kleurtjes telkens in 3 tinten geeft echt een heel mooi kleurrijk effect! Je wordt er dus echt vrolijk van :-) Benieuwd wat je uit de restjes zal toveren!
Grtjes, rita.

Joke zei

Hij is helemaal geweldig en jij bubbelt alweer van de inspiratie! Ik ben benieuwd wat daar uit komt!

Corina zei

Hij is echt prachtig geworden!

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.