Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










woensdag 3 juni 2015

Nou ben ik er blij mee. :)

Dit was mijn tafelkleedje, een groovy project van september 2013.
Dankzij de Marie Kondo methode besef ik meer en meer hoe belangrijk het is om je te omringen met spullen die je blij maken. Des te opvallender worden dan de dingen waar je niet of niet helemaal blij van wordt. Dit tafelkleedje was daar een typisch voorbeeld van. Want de bies was in mijn ogen niet mooi rond en veel te breed.
Dit leek me dus een mooi naaimachineprojectje om mee te beginnen na mijn veel te lange handwerkpauze. Mijn dochter heeft de brede rand losgetornd en daarna kon ik beginnen.

Als eerste heb ik een biais strip gesneden van 3 cm breed. Er was geen paars meer, dus ik deed het met wat er qua kleur ook goed bij kon. Deze strip heb ik dubbelgevouwen en met de open kant naar buiten vastgenaaid. 
Om het aan de achterkant mooi af te werken heb ik daar bovenop nog een kant en klaar biaisbandje opgenaaid. Had ik ook in één keer kunnen doen, als ik wat makkelijker spelden kon vasthouden. ;) Donkerblauw was de enige kleur die ik qua lengte nog had, dus werd het donkerblauw.

Met twee spelden blijft de boel even zitten voor de foto. Het blauwe randje wordt naar achteren gevouwen en daarna rondom vastgenaaid. Ja, helemaal zonder spelden.


Dat is weer gelukt. Een mooi randje aan de voorkant en een keurig biesje aan de achterkant. Weer een heel klein beetje voorraad verminderd.
Hier kan ik weer helemaal blij mee zijn. :)



5 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ja, dat staat een stuk strakker! Het is wel een pracht van een kleedje, Gina..
En beterschap met je armen/handen; tjonge ... een ongeluk zit in een heel klein hoekje!

Tinneshobbyworld zei

Heel mooi kleedje met prachtige kleuren. Hier wordt je een stuk vrolijker van.
Veel beterschap gewenst !!!

Lieve groetjes, Tinne

Hobbyrita zei

Ik kan geloven dat je hier blij mee bent, zo'n vrolijk kleedje met een boodschap, daar wordt je vrolijk van! Prachtig geworden! Beterschap!
Grtjes, rita.

blauwruitje zei

Wat fijn om te lezen dat je weer wat hebt kunnen doen. Verloopt het herstel voorspoedig? groetjes Sandra

Pauline zei

Heerlijk dat dit project gered is en nu zo gewaardeerd wordt! Dit was toch een deelname project aan een bloghop?

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.