Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










vrijdag 14 augustus 2015

Hete dagen haakwerkjes


Er is weinig handwerk dat ik leuk vind als het erg heet is. Maar omdat ik toch echt weer wat wilde gaan haken, wilde ik eerst maar met iets kleins beginnen. Geen grote lappen op schoot graag. ;)


Deze knot Zitron Trekking XXL in kleur 570 Grellbunt A lachte mij vrolijk toe en daarom mocht hij mee naar mijn koele woonkamer waar alle zon geweerd wordt.

Daar probeerde ik om foto's te maken. Toch wel erg donker, zelfs op een stuk papier. 
Om de kleine granny's heb ik een randje vasten gehaakt met wit. Daarna nog een rand stokjes gehaakt in zwart. Er had natuurlijk ook mooi donkerbruin omheen gekund. Maar ja, dan zou het weer een weggevertje worden.


Zo ziet dat er dus uit als ik dingen aan het uitproberen ben. Ik vind het wel leuk, ze lijken net op sushi, zegt mijn dochter. ;) 


Met hierboven de nette foto op de vensterbank.
Het witte randje komt niet goed uit. Dat garen is te dun. Jammer, ik heb niet echt zin om eropuit te gaan..



Laat ik nou nog twee goedkope acryletjes van de Action beneden hebben liggen! Na de granny's nu maar wat rondjes gehaakt. Daar een vierkantje van gemaakt.
Ik vind het wel geslaagd, lekker zomers bont.
Nu nog bedenken wat ik ervan wil gaan maken. ;)



3 opmerkingen:

blauwruitje zei

Wat een leuke experimenten. Ik ben wel benieuwd wat je hier van gaat maken. Groetjes Sandra

nelleke markesteijn zei

Zie je hoe leuk dat verloopgaren "poolt" (zoals Dayana van het blog Dayanaknits.com het noemt). Elk rondje heeft 4 anderskleurige pootjes!! Zij beschrijft ergens in een blogpost dat er computerprogramma's zijn die dat "poolen" in een patroon verdelen. Heel apart! Maar bij jou gebeurt het dus spontaan :-). Als je het leuk vindt, hieronder de url van die blogpost.
http://www.dayanaknits.com/2014/04/planned-pooling-with-space-dyed-yarn-and-giveaway.html
Groetjes, Nelleke

Marian zei

Leuk zijn je probeerseltjes. Als een garen te dun is, bolletjes in twee verdelen en met dubbele draad haken, zo deed ik het altijd.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.