Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










vrijdag 28 augustus 2015

Tas van mini granny's, de bovenste helft




Het is heerlijk om weer te haken. Ben begonnen met het haken van rondjes van 20 stokjes. Daar maak je dan een vierkantje van door voor de zijkanten 4 stokjes te haken en voor elke hoek 2 stokjes, 3 lossen en 2 stokjes.  



Voor deze tas maak ik 40 vierkantjes voor de voorkant en 40 voor de achterkant. Met nog een rijtje links en rechts voor de zijkanten. Een totaal van 90 vierkantjes.
Daar komen dan later nog een onderkant en bodem onder. 



Ik ben net begonnen met het aan elkaar haken. Aan de achterkant en alleen de achterste lussen. Zo blijft er aan de voorkant een ribbeltje over die het vierkantje accentueert. 
Het wordt een lekkere bonte tas, mijn moeder is dol op neon. Dus ze zal dat cadeautje wel leuk vinden. 
Maar, ik doe kalm aan. Dus nog even wachten op deze affo! :)



2 opmerkingen:

nelleke markesteijn zei

Aha, dus daar gingen die mooi gekleurde vierkantjes naar toe!! Wat een leuke combinatie van dat donker- mer felroze! En die spaken in d rondjes vind ik nog steeds prachtig :-).
Groetjes, Nelleke

Pauline zei

Wat een super schattig project, wat een lieverdjes ben je aan het haken!

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.