Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










woensdag 21 oktober 2015

Streekgerechtendag Staphorst


Het was weer streekgerechtendag in het museum in Staphorst. Echt een feestje om naartoe te gaan! :)


Er was van alles te proeven voor een klein bedrag. Boerenjongens, proemekreuze, broene bonen, snert, stip, pannenkoeken en natuurlijk kniepertjes.
Dit jaar durfde ik het aan om stip te eten. 


Het ziet eruit als een stevige pap en er komen melk en spekjes overheen. Gemaakt van boekweit, dus wat grijzig. Maar lekker! :D Geen broodje tussen de middag voor mij, want o wat is dit machtig! 


 

Natuurlijk ben ik daarna nog even rond gaan lopen. Er is zoveel moois te fotograferen.


 Zoals al die prachtige lapjes! Zou ik stuk voor stuk wel willen hebben.. ;)

Maar ook de kipjes van de buren die daar rondscharrelen.



Natuurlijk kon je zelf ook stippen en zag je echte profs bezig.
 



De tasjes vallen mij op, gestipt of niet, want ook de karbiezen zonder stipwerk zijn schitterend om te zien. 







Buiten in de tent waren nog meer (hele leuke) tassen te koop. Maar ook hand gebreide spulletjes, sieraden, kaartjes en kaarsjes. 





De breidopjes waren wel heel erg schattig en lachten mij toe. Toch maar een setje meegenomen. Komen altijd van pas. 


Leuk om te zien hoe het hier vroeger was. De beschilderde meubels, de tegelmuren, het brood boven op de plank, de borduurwerken. 



De bedstee natuurlijk en de kommen op de kast. 



Dit kastje met het mooie servies met veel goud, helemaal volgepropt. 
Ja en dan dat lijntje met sokken bij de kachel. Zo typisch.






Gunst, die weckflessen en inmaakpotten. Wat zijn we tegenwoordig toch verwend. 












Het is altijd weer leuk om hier rond te kijken. Daar heb je heel veel vrijwilligers voor nodig. Ze kunnen nog steeds mensen gebruiken.
Als ik toch eens tijd over had!



Nog een foto van wat fietsnetjes met een beugeltasje. Kleurrijk en helemaal Staphorst. 
Volgend jaar weer! :)
Nog meer foto's zien? Op Weblog Staphorst staan er nog veel meer!

3 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Wat een leuk evenement was dat. Dank je wel voor de mooie foto's. groetjes, Conny

nelleke markesteijn zei

Wat creatieve uitingen betreft zit je wel helemaal goed daar In Staphorst!! Geen wonder dat je zo geniet van zo'n dag. Allemaal heel inspirerend!
Leuk dat je ons laat meegenieten!
Groetjes, Nelleke

Marian zei

Wauw, wat is daar veel moois te zien zeg. Ook lekkers te proeven, de meeste dingen ken ik wel, maar stip..... nooit van gehoord, het klinkt vreselijk, maar als jij zegt dat het lekker is dan geloof ik je meteen. In de gelderse kruudmoes ziiten ook van die rare combinaties en het is heerlijk... Toch boffen hoor wanneer je daar in de buurt woont. Dank je wel voor de foto's, was even lekker meegenieten en nu ga ik nog even genieten van de foto's op de website.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.