Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










maandag 2 november 2015

Nurmulintu XL en Boefie


In twee weken heb ik deze extra grote Nurmulintu shawl gebreid. 
Steeds weer wegleggen blijft moeilijk voor mij, maar mijn polsen en duimen vinden dat wel zo fijn.  Hij is erg lang geworden; 2,60 x 52 cm, dat lijkt me een fijne maat om te dragen.







De Nurmulintu is een gratis patroon op Ravelry en ik heb er al eerder eentje gebreid. Die draag ik erg vaak. Wel is dat eerste shawltje een stuk kleiner, 1.80 x 30 cm, van maar één knot sokkenwol. Deze keer heb ik de kantgedeelten in een ander kleurtje gemaakt. Wel allebei sokkenwolletjes die ik in Berlijn heb gekocht, Austermann Hand painted en Austermann Step. 

Van de paarse wol heb ik nog 50 gram over. Misschien brei ik daar wat sokken van. Ik had toch zin om die breidopjes die ik in het Museum Staphorst heb gekocht, te gaan gebruiken. :)

 
Links het oude shawltje, nog steeds veel gebruikt. 

Met onze Boefie in huis viel het niet mee om te breien, om foto's zonder Boefie te maken en vooral om bolletjes wol zelf te houden. 



Toen ik klaar met breien was, bleek er een knoepert van een fout in te zitten. Daar kan ik niet tegen hoor. Dus de dunne pen erbij en achteruit breien. Erg lastig met dat kantgedeelte. Gelukkig waren het maar vier pennen. Maar toch. Ik wilde dit gauw afmaken, duurde het toch weer een avond langer. ;)



Daarna heb ik mijn beide lange dunne dassen van heel zacht en dik garen aangepast. In plaats van één lange sliert heb ik er een bredere shawl van gemaakt met een lus waar je hem door kunt halen. Een stuk praktischer en zo draag ik ze weer graag.


Weinig handwerknieuws dus, logisch als je weinig tijd hebt.
Want onze dieren vragen best veel aandacht.


Maar Boefie helpt mij met het opruimen van oude projecten.


Ook helpt hij met het uitzoeken van nieuwe projecten


en hij zorgt ervoor dat ik flink in beweging blijf.  

Want ik ga veel op pad met Axel en Boefie. Alles om Boefie zijn energie een beetje kwijt te laten raken. ;)
Boefie's voorkeur is samen met Axel in het kistje achterop de fiets, maar dat vindt Axel niet zo leuk. 
Maar voorin het fietsmandje met een kussentje onderin en aan een tuigje natuurlijk, hebben we al heel wat kilometers afgelegd zo saampjes. Zo kan ik ook foto's maken voor mijn fotoblog van Staphorst en omgeving, Staphorst elke dag. Zoals deze foto van de schaapjes hieronder. Toen was er nog zon en geen dikke donkere mist zoals de laatste dagen.


Af en toe laat ik ze ergens op een landweggetje waar geen auto's rijden lekker spelen, natuurlijk aan een lange lijn. Boefie is dol op los zand. Dan graaft hij grote kuilen en springt en buitelt erover heen.  Leuk om te zien. 
Ook vind hij andere dieren erg interessant. Koeien, paarden, schapen, al wil hij niet neusje neusje doen, zoals Axel. Maar wie weet, komt dat nog.  
Hij is wel bang voor auto's, scooters, fietsen, skateboards, stepjes en vooral voor tractors. Dan kruipt hij onderin zijn mandje of helemaal onderin mijn jas. Even naar een veilig plekje, maar daarna wil hij er weer uit hoor. Al mag hij van mij bang blijven van al dat verkeer in de hoop dat hij nooit onder een auto komt.

Wij gaan er dus dagelijks op uit, mist of niet. Misschien moet ik een wat mooier fietsmandtasje maken. Altijd beter dan een oude boodschappentas. ;)

Mooi roze neusje hè. :)



4 opmerkingen:

Cnetty zei

Ah gossie, wat is 'ie toch schattig! :D

Marian zei

Leuke foto's van je dieren, die Boefie, geweldig dat koppie. Je sjaal is ook mooi met dat kantwerk erin. Ga ook eens kijken naar dat patroon, kan nog wel een sjaal gebruiken. Dank je wel voor de tip.
Mooie Staphorst foto's, daar doe je mij altijd een plezier mee.

Hobbyrita zei

Wat een prachtige sjaal is dat, heb meteen het patroontje gepind :-) en zo met 2 soorten wol heel speciaal. Wat jij met je poes kan, lukt thuis niet hoor, zo meenemen op de fiets, da's pas leuk!
Grtjes, rita.

Pauline zei

Verrukkelijke wolletjes, mooie shawls, lieve diertjes!

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.