Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










woensdag 6 april 2016

Keerbaar kleedje tutorial deel 2


Deel 2 tutorial van het keerbare ronde kleedje waarvan hier deel 1.


Om alle halfronde delen op gelijke afstand om de basiscirkel te krijgen, geef je kleine knipjes bij elk van de vouwen van het patroon. Dat zijn acht knipjes.
Leg daarna de vulling op de achterkant en speld in het midden.



Geef het midden aan van de acht halfronde delen en plaats elk midden op een knipje van de basis zoals op de foto hieronder. Dus de goede kanten op elkaar.








Naai de boogjes aan het middendeel en knip het bij.








Plaats de achterkant met de goede kant op de goede kant en naai rondom. Hou een opening groot genoeg om te keren.






Na het keren moet het geheel echt even gestreken worden en zie je vanzelf de vorm ontstaan. Strijk bij de opening het zoompje mooi naar binnen.





Stik rondom het midden zodat ook het open gedeelte dicht is.








Om het midden te quilten heb ik twee kleuren garen gebruikt en heb een spiraal gemaakt van buiten naar binnen. Een makkelijk patroon met veel effect.

Dit was de tutorial, ik hoop dat het duidelijk was. De foto's zullen zoals gewoonlijk meer duidelijk maken dan de tekst. 
Misschien ga ik nog wat bijpassende onderzettertjes maken. Ik kan me dit wel voorstellen met een grote kan koel drinken op de tuintafel deze zomer! :D


2 opmerkingen:

Cnetty zei

Ik ga er ook eentje maken, superschattig!

fanca zei

wat een dotje ginny echt zomers. heel leuk

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.