Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










maandag 20 juni 2016

Het regent maar en het regent maar


Daarbij is het ook nog knap donker en dus heb ik mijn quiltwerk aan de kant gegooid en heb weer een oud breiwerkje opgepakt. :)

Zo handig, al die opgestarte breiwerkjes, gewoon eentje uitzoeken die je aanstaat. 


Op deze foto is te zien hoe ver ik was toen ik het weer oppakte, drie bubbels hoog. Het patroon heet mini bubbles en is van Kieran Foley. Ik heb het ooit aan mezelf cadeau gedaan, gek als ik ben op al zijn patronen. :)
Het garen is heerlijk zachte Malabrigo waar ik niet genoeg van heb om een hele shawl te breien. Voor de andere helft wil ik dan donkergrijze Zitron Filigran uit mijn voorraad gebruiken. Lijkt me leuk die materialen samen. 

Op deze foto is ook te zien dat ik fan van Pinterest ben. Het haarknipje om het garen niet te ver af te laten rollen en de twee paperclips die me precies laten zien tot waar ik op de kaart ben gebleven heb ik op Pinterest voorbij zien komen. Echt heel handig!
Niet dat ik die kaart nu nog nodig heb, na een poosje weet je het wel.


Leuk hè, die bubbeltjes. 
Zal er prachtig uitzien als het eenmaal geblockt is. 

Over blocken gesproken, er zijn op het ogenblik zwembad ondertegels te koop waar je perfect je breiwerk op kunt blocken. Net zulke tegels heb ik ooit op vakantie in België gekocht als yogamat. :) Overal goed voor, die tegels.


Tja en dit is ook iets dat ik mezelf cadeau heb gedaan. Een leuk boek. Boekengek als ik ben, probeer ik me toch altijd in te houden bij de boekenstands en -winkels. Deze zag ik bij het Quiltfestival in Noord-Groningen en heb hem toen laten staan. Toch maar besteld later. ;)


Sarah Fielke laat zien hoe je met oude quilts als voorbeeld, hele moderne quilts kunt maken. 
Ik hou wel van zulke ideeën. 


Maar, als het weer weer opknapt, ga ik eerst verder met de QuiltClubQuilt. Die wil ik echt eerst afmaken. Even goed gebruik maken van het quilteelt op mijn vingers. :)


Ook nog maar en foto van onze katten, links Catty en rechts Boefie.
Het is en blijft een boef die Boefie.

1 opmerking:

Pauline zei

Dat wordt een snoepig paarsje met bubbels, wat wil je nog meer in het leven?!? Geniet van je boek en van je eelt nu je het hebt, succes met afmaken van de QCQ!
Wat een prachtig moment heb je gekiekt tussen je katten, maar niet leuk dat ze geen vriendjes zijn.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.