Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










vrijdag 9 september 2016

De tijd vliegt


en voor je het weet is het alweer herfstig met knoeperts van spinnenwebben. 
Gelukkig is de zon ondertussen weer doorgebroken en kunnen we straks lekker de tuin in. Eerst even een logje schrijven. :)


Zoals je ziet heb ik de afgelopen tijd niet helemaal stil gezeten. Voor mijn moeder heb ik vier popjes gemaakt van vilt. Deze lijken op mijn zusjes en mij en mijn moeder kon ze goed herkennen.


Het gratis patroon van de popjes heb ik van Mollie makes nr. 66. 
Al heb ik hun uiterlijk wat minder kinderlijk gemaakt.



De  basis van de armpjes en beentjes heb ik met de naaimachine genaaid van restjes huidkleurig vilt. Op het patroon stond 1 cm om de boel te keren, maar dat kreeg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. 
Dus weer losgetornd en met de hand dicht genaaid.


Daarna gevuld met een super oud restje vulling aangevuld met de vulling van een goedkoop kussentje. 


Het was wel een prutswerkje, maar in de zon was het wel lekker om te doen.
De hoofdjes gaf ik eerst een geborduurd gezichtje voordat ik ze in elkaar naaide.


Als laatste dook ik in de lapjes om er nog wat kleertjes voor te maken. 


Nu wil mijn dochter een popje dat op haar lijkt, plus de hond en de katten.... 
Misschien moet ze dat zelf maar gaan maken.
Ik wil weer gaan patchen!

6 opmerkingen:

MoniqueB. zei

Jeetje wat een (precies) werk! Mooi en tof dat ze ook nog liken!

de DIY Diva zei

Wat ontzettend leuk dat die popjes op jullie lijken! Schattig gedaan.

baukje zei

Wat een goed idee van jou. Op welke lijkt jij het meest?

Corina zei

Ik vind ze leuk, en zo knap dat je ze zo goed lijkend hebt gekregen. Ik ken je zussen wel niet, maar de reactie van je moeder zegt genoeg, en ik pik jou er zo uit!

conny's quilts en creaties zei

Wat een leuk stel

Elizabeth zei

Ze zijn echt geweldig!Ben je de pop met stippelbroek?
Je draait ook nergens je hand voor om hè..
Ik snap het verzoek van je dochter best wel!

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.